Čini se da se nekada davno količina novca i imovina koju su ljudi posedovali nisu smatrali jedinim pokazateljima uspeha.

Danas su ljudi u potrazi za dubljim značenjem, povezanostima i dobrobiti u životu.

Zapravo, smislio sam frazu “Dobrobit je novi uspeh” kao podsetnik sebi i drugima da je ono kako se osećamo mnogo važnije od statusa koji gradimo.

Mahatma Gandi je rekao: Vaša verovanja postaju vaše misli. Vaše misli postaju vaše reči. Vaše reči postaju vaša dela. Vaša dela postaju vaše navike. Vaše navike postaju vaše vrednosti. Vaše vrednosti postaju vaša sudbina.”

Kako je Gandi objasnio, misli posredno oblikuju našu sudbinu. Važno je zapamtiti da su naši životi ograničeni samo našim mislima.

U knjizi Vi ste placebo: kako učiniti da um postane važan, dr Džo Dispenza piše da moramo naučiti kako da razmišljamo, osećamo i postupamo na nov način kako bismo promenili neke aspekte naše stvarnosti.

Veoma slično poznatom autoru Napoleonu Hilu, dr Dispenza kaže da moramo zadržati jasne, fokusirane misli o onome što želimo zajedno sa povišenom emocionalnom energijom. Kombinovanjem ovo dvoje, emitujemo jače vibracije koje nas vuku ka potencijalnoj stvarnosti koju istinski želimo.

Ako su naše emocije povezane sa našim neurološkim, imunološkim i endokrinim sistemom, onda je logično da kada nešto osećamo to dovodi do fizičke promene. Onda imamo izbor: možemo dozvoliti emocijama da preuzmu kontrolu ili možemo iskoristiti punu svesnost kako bismo ih menjali pozitivnim mislima i osećanjima.

Ova tri saveta će vam pomoći da održavate dobrobit svakoga dana:

1. Sprijateljite se sa svojim emocijama

Odvojte nekoliko minuta kako biste sedeli u tišini i bez ometanja; koncentrišite se na disanje. Pratite ritam svog daha i obratite pažnju na to koje misli i emocije vam zaokupljaju pažnju. Dozvolite im da se pojave. Kako se pojavljuju, zamislite kako hvatate svaku misao i emociju u balon.

Kada umirite um, vizuelizujte kako duvate u taj balon. Posmatrajte kako lebdi na gore, sve više i više, sve dok ne prestane da bude deo vas; zatim se ponovo koncentrišite na disanje. Da li vam je disanje sada dublje? Možda sporije? Dozvolite sebi da nekoliko trenutaka utonete u ovo osećanje mira i povežite se sa svojim disanjem.

Zapamtite, vaše misli i emocije mogu biti najbolji prijatelji. One su u stalnoj interakciji i definišu stav koji zauzimate svakoga dana. U nekom trenutku, bilo da nam alarm za buđenje zakaže ili da povredimo prst na nozi ustajući iz kreveta, misli nam kreću spiralno naniže. Onda počinjemo da brinemo o tom sastanku sa šefom ili sukobu koji smo imali sa partnerom prethodno veče. Ove misli postaju naš stav toga dana i pratiće nas kao magnet privlačeći druge loše stvari.

2. Počnite da praktikujete zahvalnost

Kada se budite ili kada odlazite na spavanje, prođite kroz listu od 10 stvari za koje ste zahvalni. Bićete iznenađeni koliko je to jednostavno kada usporite, posmatrate i probudite svoja čula. Toliko žurimo kroz život da propuštamo priliku da cenimo male stvari koje doprinose našoj dobrobiti.

Ovo su primeri nekih stvari za koje možete biti zahvalni:

  • Slušanje cvrkuta ptica;
  • Dobar noćni san;
  • Udoban krevet;
  • Protezanje (kada se osećamo zdravo);
  • Ispijanje šoljice tek napravljene kafe;
  • Zagrljaji za dobro jutro sa porodicom;
  • Maženje sa ljubimcem;
  • Treprerenje sunčeve svetlosti kroz grane drveća;
  • Izbegavanje saobraćajne gužve idemo na posao;
  • Osmehivanje neznancu na ulici koji taj osmeh uzvrati;
  • Odabir i priprema zdrave hrane koju volimo.

Ja držim svesku pored kreveta, tako da odmah po buđenju mogu da zapišem misli o tome za šta sam zahvalan. Misli ne moraju biti u vezi sa nečim što se dogodilo tokom poslednjih 24 sata. Možete misliti o dragom prijatelju koga niste videli mesecima i osetiti duboko uvažavanje i ljubav.
Ako želite da idete korak dalje, vežbajte da osećate zahvalnost za ono što vam se još nije dogodilo. Na primer, recimo da radite na tome da postanete autor čija dela se objavljuju. Odvojte nekoliko trenutaka za zahvalnost što ste postali autor čija dela se objavljuju; drugim rečima, osetite kao da se to o čemu sanjate već dogodilo.
Mislim da ćete biti iznenađeni koliko će ovo praktikovanje zahvalnosti uticati na vašu budućnost.

3. Povežite se sa prirodom

Izađite vani. Čak i pet minuta tokom pauze za ručak je dovoljno. Pronađite makar mali travnjak i izujte se. Stanite uspravno i vizuelizujte ili zamislite kako imate korenje koje raste iz tabana vaših stopala, duboko povezano sa zemljom. Svakim udahom osetite energiju kako izbija iz zemlje, širi se čitavim vašim telom dok ne osetite kako vam izlazi kroz vrhove prstiju.

Sada vizuelizujte, osetite ili zamislite kako vam je srce preplavljeno zahvalnošću i pošaljite nazad tu ljubav kroz stopala u zemlju. Dok ovo činite, koncentrišite se na disanje, postanite svesni svojih čula, osetite toplinu sunca na licu, svež vazduh na koži, pesmu ptica. Proširite svoju svesnost i upijte vezu koju stvarate između uma, tela i duha.