Naš život je vrlo često pretrpan nebitnim stvarima I jako je teško da pored svih njih nađemo vremena za sebe. Jedino vreme kada možemo da se posvetimo sebi  je neposredno pred spavanje kada smo sami  sa sobom , u krevetu, u mraku I tišini I tada nesvesno hvatamo taj moment pred san da razmišljamo o stvarima koje su nam važne. Razmišljanje o tome je odlična stvar samo što to nije pravi trenutak za razmišljanje o tome.

Ono što je potrebno je da odvojite vreme za sebe ali da to bude pogodniji trenutak od ovog pred san. Izdvojite 20 minuta za razmišljanje o svojim prioritetima I načinu kako da ih ostvarite.

Ukoliko ne možete da zaspite jer stalno o nečemu razmišljate radite ovu vežbu svakog dana, najmanje tri nedelje. Ova vežba je odlična navika svakako ali posle određenog vremena možda shvatite da niste previše zaokupljeni razmišljanjem kao ranije I onda možete vežbu praktivovati  jednom, dva puta nedeljno. Ukoliko se opet vratite u pređašnje stanje prezauzetog uma, radite je opet svakodnevno.

Vrednujte sebe

Pročitajte ovu vežbu vrlo pažljivo pre nego što je isprobate

  1. Pronađite za sebe vreme I mesto gde vas niko neće uznemiravati 20 minuta. Uzmite papir I olovku
  2. Prvih 5 minuta pustite vaše misli da lutaju I razmišljaju o bilo čemu što postoji na planeti.
  3. Posle 5 minuta zapitajte sebe “Šta želim da radim a da mi je jako važno?” Zapišite sve što Vam padne napamet. Nemojte cenzurisati niti ragnirati stavke, samo zapisujte apsolutno sve čak Iako Vam se čini nevažnim ili smešnim, svakidašnjim ili fantastičnim. Može to biti bilo šta, npr možda želite da pomerite kuću, naučite da plešete, napišete knjigu, venčate se, posetite piramide, kupite cipele ili promenite posao.
  4. Kada osetite da ste završili, pročitajte svoju listu polako, dopišite ukoliko Vam još nešto padne napamet dok čitate.
  5. Sada, I samo sada, prođite još jednom listu I podelite stavke u dve grupe “Jako mi je važno da imam” I “Bilo bi fino da imam”
  6. Sada odaberite jednu stavku iz grupe “Jako mi je važno da imam” I postavite sebi sledeće pitanje “Koji je to najmanji, praktični, mogući korak koji mogu da napravim sutra a koji će me odvesti do mog cilja?”
  7. Razmislite o njemu, uverite se da je taj korak realan I razuman I obavežite se da ćete ga sutra napraviti. To može biti samo mali korak: obaviti jedan telefonski poziv, pronalaženje nekog podatka na internet, šta god da je to svečano obećajte da ćete napraviti taj korak.

Radite ovu vežbu onoliko često koliko Vam je potrebno I uspešno ćete postići dve stvari:

  1. Spavaćete sve bolje I bolje
  2. Pomeraćete se, korak po korak ka onome što Vam je zapravo važno.

Druga stvar je odličan sporedni efekat. Nećete samo ležati I razmišljati “Šta ako…” umesto toga odlazićete na spavanje znajući da ćete sutra napraviti još jedan korak koji Vas vodi ostvarenju svog cilja.