Ispred vas se nalazi lepo, sjajno neprocenjivo umetničko delo. Proizvod je mukotrpnog rada I predanosti. Nikada niste videli takve boje I teksturu, kao da isijavaju iz platna. Vas pogled ipak privlači muva koja je sletela a to platno, zašto to radite?

Sa poluosmehom se zagledala u mene.

“Vidi, poenta je da ne možeš ni u šta i ni u koga biti 100% siguran. Život je kao i umetnost, kompleksan i nepredvidiv. Tako da imamo izbor: ili da ga cenimo i vidimo samo najbolje  u njemu ili da se fokusiramo i očekujemo najgore.”- rekoh joj.

“Ukoliko očekujete najgore nikada se nećete razočarati.”- rekla je ona.

“Da, ali ko tako živi? Niko, ljudi umiru svakog dana a na taj način oni zapravo nisu ni živeli život.” rekoh joj.

Ovaj razgovor sam jutros vodio preko skajpa I uz dozvolu klijentkinje ga objavljujem. Prva stvar koju mi je pomenula na početku naše konverzacije je da je negativno razmišljanje njen način suočavanja sa životom. Vreme je da razmili malo.

Da ne bude zabune, borba koju vodite nije podstaknuta rečima ili delima drugih ljudi, ona je podstaknuta  onime što se desilo ili se nije desilo u vašoj prošlosti, i to podstiče vaš um na negativna razmišljanja.

Verujući u negativne misli je najveća prepreka ka sreći I uspehu. Vaš pogled na život proizilazi iz emotivnog kaveza u kome ste držali sami sebe.

Ovo su neki osnovni znakovi koju ukazuju da je neophodno da promenite svoj način razmišljanja:

1. Ne vidite ništa osim negativnih stvari
Ukoliko ste odlučili da iskoristite radost sadašnjeg trenutka, onda možete da naučite da se fokusirate na pozitivne stvari. Ono što je neophodno je da ne obraćate pažnju na negativne misli, svoje ili tuđe. Neobraćanje pažnje na negativne misli ne znači stavljati glavu u pesak već znači da ne dozvoljavamo negativnim mislima da unište našu viziju budućnosti I da budu naša dominanta misao u sadošnjosti.

Negativne misli mogu samo da pojačaju našu negativnost pogotovo što smo mi kao ljudska bića programirani da mislimo o negativnim stvarima, strahovima I brigama što apsolutno nema nikakvu korisnu funkciju u našem životu. Fokusiranost na negativne misli ne znači nipošto da ste vi bolja osoba niti nam takav način razmišljanja može pomoći da učinimo bilo kakav napredak u životu. Zapravo, istina je sasvim suprotna.

2. Vi se neumorno suprotstavljate istini
Obratite pažnju kako se obraćate sami sebi .Da li ste uhvatili sebe kako se žalite na sadašnju životnu situaciju, na to šta su drugi ljudi rekli ili uradili, na svoju prošlost , okolinu pa čak I na vremensku prognozu. Žaljenje uvek zapravo znači da ne prihvatate realnost što sa sobom nosi ogromnu količinu negativnosti I stresa.

Kada se žalite vi ste sebi dali ulogu žrtve. Kada sa druge strane preduzimate pozitivnu akciju vi ste sebi dodelili ulogu vlasti. Dakle, ako vas nešto zaista muči, promenite svoju situaciju pokretanjem akcije ili jednostavno otpustite to što vas muči, izađite iz te situacije ili je prihvatite, sve ostalo su gluposti.

Zapamtite I podsećajte sebe na to stalno, ukoliko nešto ne možete da promenite promenite svoj stav prema tome. Nakon što ste uradili sve što ste mogli, bićete sasvim srećni sa onim što imate umesto da budete zabrinutu zbog onoga što je moglo da bude.

3. Stalno nalazite krivca u drugima
Otpuštanje stvari nam daje slobodu, a emocionalna sloboda je preduslov za sreću. Ako se u vašem srcu nalaze bes, ljutnja ili ljubomora vi ne možete biti slobodni. Otpuštanje stvari ne može da promeni srca drugih ljudi već samo vaše.

Spustite mač I ne napadajte više druge ljude. Jaka osoba nije najjači borac u ringu već onaj koji može da kontroliše svoju ljutnju I da se uzdigne iznad nje.

4. Vi ste neprestano zabrinuti oko svega
Briga ne služi ničemu sem da vam krade sreću I oduzima vreme razmišljajući o njoj a tim razmišljanjem briga ne nestaje. To izgleda kao da koristite svoju maštu kako biste stvorili stvari koje ne želite. Morate prestati da dovodite sebe u situaciju da razmišljate samo o potencijalno lošim ishodima.

Zapamtite nije važno ono što mislite da je važno već ono što zapravo vidite. Uvek postoje dva načina za rešavanje situacije. To je kao kada imate ciglu, možete je koristiti kao odskočnu dasku ili je možete iskoristiti da njome razbijete vaš prozor nade I sreće.

Suština je da ne mora sve biti savršeno ili da vam to sada ima smisla. Prestanite da se brinite, fokusurajte se ka svojoj unutrašnjosti I budite svesni sadašnjosti. U svom umu vi možete biti gde god poželite I tamo gde vaš um ide tamo ćete ga I vi pratiti.

5. Vaša očekivanja vam stvaraju pritisak
Odbacite nepotrebna očekivanja. Budite zahvalni sadašnjem trenutku. Nije važno da li je čaša poluprazna ili polupuna. Budite zahvalni što imate čašu I nešto u njoj. Vaš izbor da budete pozitivni I da cenite sve što imate utiče na sve što radite. Veličina vaše sreće I uspeha je direktno proporcionalna veličini vaših misli I načina na koji gledate na stvari.

Ne bude uvek sve onako kako ste zamislili. Nadajte se najboljem, očekujte najgore. Budite zahvalni na sadašnjem trenutku. Ne dozvolite da vas očekivanja toliko zaslepe da ništa drugo oko sebe ne vidite. Čak I kada ne uspete da ostvarite svoja očekivanja taj trud je vredan ukoliko ste nešto novo naučili.

6. Potajno priželjkujete život oslobođen od bola
Bol je nesnosni deo čovekovog bića ali je takođe njegov veoma važan deo. Bol čini jačim um, telo I srce. Ne možete izrasti u jaku, hrabru I uspešnu osobu ukoliko ste samo doživljavali lepe stvari u okviru bezbednih granica svoje zone komfora. Potrebno je da na svojoj koži iskusite pravo životno iskustvo.

Život je kao partija šaha. Da biste pobedili morate napraviti potez, čak I kada je teško I stvari ne idu baš kako ste planirali. Kako biste znali koji potez je potrebno napraviti morate imati znanje I iskustvo koje stičete prolazeći kroz bolne I neočekivane životne lekcije.

7. Nikada niste zadovoljni onim što imate
Pod većim smo stresom I isfrustrirani kada imamo više nego što je potrebno a želimo još više nego kada nemamo skoro ništa I želimo nešto. Drugim rečima, čovek je manje  nezadovoljan kada mu nedostaje puno stvari nego kada nam nedostaje jedna stvar.

Rešenje je želite manje, cenite više.

Neki ljudi su toliko opterećeni stvarima koje nemaju da čak uopšte ni ne razmišljaju o tome da li je to zapravo ono što žele da imaju. Zapitajte se: Da li su ove stvari koje želim zaista bolje od stvari koje već imam ili sam ja samo nezadovoljan ovim što imam?

Sreća je stav zahvalnosti koju iskazujemo prema uobičajenim dnevnim stvarima. Mi sami možemo napraviti najbolju ili najgoru sadašnjost. Mi možemo od sebe napraviti jadnika ili srećnika. Količina napora koji uložemo u jedno ili drugo je potpuno ista.

8. Prošlo je puno vremena od kada ste naučinilo nešto novo
Najbolji lek za tugu je učenje novih stvari. To je jedina stvar koja uvek uspeva, jednostavno učenjem napredujete I toga ste svesni.

Vaše telo može da stari I da postaje slabo. Možete ležati budni celu noć kajući se zbog stvari koje niste učinili, možete misliti o tome kako ste propustili ljubav svog života, možete videti svud oko sebe ljude koji se loše ponašaju ili kako je vaše poštovanje pogaženo. Postoji samo jedan način da se zaustavi ovakvo razmišljanje- učenje. Učenje o svetu oko vas, šta je to što uznemirava vas I svet oko vas.

Učenje je lečenje.

9. Živite u prošlosti
Nostalgija je nekada dobra I korisna. To je način da iz svog iskustva iz prošlosti naučimo lekciju I da nađemo mir u svemu što smo uspeli da postignemo ili nismo uspeli. Ako je namera nostalgije da nas vrati u prošlost, pogotovo ukoliko nam se sadašnjost ne sviđa onda takvo stanje uma može samo da proizvede frustraciju I nezadovoljstvo.

Ne dozvolite da vam prošlost ukrade sadašnjost. Prošlost vam služi da vas ojača.

Efikasan način razmišljanja je onaj kada koristite sve raspoložive resurse za stvaranje pozitivne promene, vaše vreme, energiju I napor. Ne radi se o tome da sve morate da uradite, već o tome da napravite najboljim ono što imate u životu.

Vaš način razmišljanja je kamen temeljac svemu što radite u životu. To je skup svih vaših uverenja, ponašanja, emocija, osećanja I stavova.

Dok radite na izmeni načina razmišljanja evo šta možete da očekujete:

  • Osećanje čvrste vere, sigurnosti I svrhe
  • Doslednost I fokusiranje na značajne težnje
  • Jasan uvid u sadašnje prepreke I mogućnosti
  • Osećanje mira I radosti sa svakodnevnim napretkom

Sada je red na vas…

Kakva su vaša razmišljanja u poslednje vreme? Kakve promenu u vašem načinu razmišljanja biste želeli da napravite I zašto?